Padangos viena iš svarbiausių dalykų, kurie atsakingi už saugumą kelyje. Todėl rinktis padangas kiekvienas vairuotojas turėtų gana atsakingai. Visų pirma, kad užtikrintų ne tik savo, bet ir keleivių saugumą. Kaip teigia UAB Trunda padangos ekspertas, dažnai vairuotojai taupydami renkasi dėvėtas padangas. Tačiau jos turi kai kurių trūkumų. Kokie tie trūkumai ir kaip juos ištaisyti pakalbėsime šiame straipsnyje.Su nenaujomis padangomis reikia vengti didelio greičio ir automobilio perkrovų. Ypač atsargiai būtina važiuoti žiemą.
Naujas, restauruotas padangas arba važiuotas padangas, sumontavus ant ratlankių, būtina jas subalansuoti. Automobilio ratuose gali pasireikšti statinis ir dinaminis disbalansas. Statinį disbalansą nesunku surasti uždėjus ratą ant ašies. Sunkioji rato dalis pasisuka žemyn. Viršutinėje rato dalyje įtvirtinus svarelius, ratą galima išsverti. Tačiau greitaeigio automobilio ratams to nepakanka. Statiškai išsvertas ratas gali būti neišsvertas dinamiškai. Esant dinaminiam disbalansui, išcentrinė jėga stengiasi apversti besisukantį ratą. Tik atitinkamai pritvirtinus svarelius, galima sukurti priešingos krypties momentą.
Automobilio vibraciją važiuojant sukelia netaisyklingos formos padangos. Joms sukantis, automobilio kėbulas kilnojasi aukštyn ir žemyn. Radialinis ir šoninis rato mušimas gali atsirasti išdilus rato guoliui, stebulei, išlinkus pusašiui ir dėl kitų priežasčių. Nevienodo storio protektorius arba padangos šonai, kurie atsiranda gaminant arba taisant padangą, taip pat sukelia nemažą vibraciją.
Tiksliai padangas subalansuoti galima tik specializuotose dirbtuvėse. Dabartinėmis balansavimo staklėmis disbalansą galima išmatuoti labai tiksliai – net vieno gramo tikslumu. Praktiškai didžiausias leistinas disbalansas lengvojo automobilio ratui neturi viršyti 30 g. Naujausios staklės rato radialinį ir šoninį mušimą matuoja šimtosiomis milimetro dalimis. Geros tos staklės, kuriose ratas tvirtinamas per kiaurymes, skirtas rato tvirtinimo varžtams.
Mažose padangų dirbtuvėlėse sudėtingos įrangos gali ir nebūti. Jose paslaugos pigiausios. Geriau įrengtos dirbtuvės esti didesnėse padangų parduotuvėse ir serviso įmonėse. Firminiuose automobilių serviso centruose įranga ir darbų kokybė geriausi, o įkainiai aukščiausi.
Pagirtinai elgiasi tų dirbtuvių darbuotojai, kurie duoda keleto dienų atliktų darbų garantiją. Tuomet padangas galima patikrinti važiuojant, o pastebėjus disbalansą, vėl kreiptis į tuos pačius darbuotojus, kad ištaisytų klaidas.
Dažnai padangos protektorius nesusidoroja su jam skirta užduotimi ir automobilis įklimpsta. Tokiu įklimpusiu automobiliu bandoma išvažiuoti dedant grandines ant ratų, kišant po ratais vielinius kilimėlius, taikant rankines ar elektrines gerves, pripučiamas pagalves, kasant žemę arba sniegą ir daugeliu kitų būdų. Dabar sparčiai plinta automobilio ratų buksavimo mažinimo priemonės. Prie varančių ratų ilgesniam laikui yra tvirtinami metaliniai diskai. Pasunkėjus važiavimo sąlygoms į šiuos diskus įstatomos plastikinės mentelės. Tai nesunkus, minutės darbas. Taip galima važiuoti ir gerokai apsnigtu arba pažliugusiu keliu. Įvažiavus į gerą kelią , menteles reikia nuimti.