SMS žinutės, feisbukas, „Skype“ ir kitos priemonės – tai, be ko šiuolaikinė kasdienybė neįsivaizduojama. Bendravimas persikėlęs į kitą lygį. Nors kartais akcentuojamas žmonių susvetimėjimas, realaus bendravimo stoka, tačiau išmanūs bendravimo būdai turi daug privalumų. Ir vis dėlto net gyvenant tarp daugybės kompiuterių ir telefonų tradicinis paštas bei vokai nepraranda reikšmės.
Kad ir apie kokius vokus kalbėtume (skirtus laiškams, prekėms pakuoti ar pan.), kiekvienu atveju išryškėja tam tikros ypatybės. Kokios? Jų visumą galima pavadinti dailumo ir praktiškumo santykiu. Trumpai panagrinėkime porą kriterijų.
- Išvaizda. Iš pažiūros atrodo, kuo čia dėtos dizaino subtilybės. Juk svarbu tai, kas viduje. Bet nereikia taip nuvertinti voko išorės. Net jei žinote posakį, skatinantį nespręsti apie knygą iš viršelio, vokams tai dažnai negalioja.
Vienas iš pavyzdžių, įrodančių apipavidalinimo svarbą, yra atvejis, kai užsisakote smulkią prekę internetu. Tam tikro dydžio daiktams yra skirti specialūs pakavimo vokai ir jie puikiai atlieka savo funkciją iki pat to momento, kai pirkėjas išpakuoja gautą prekę. Įsivaizduokite, kad iš paštomato pasiimate apdriskusią ar purviną pakuotę. Kiltų klausimas, kur vokas buvo laikytas. Be to, elektroninė parduotuvė negautų pliuso už reprezentatyvų prekės apipavidalinimą.
Vokų išvaizdos svarba atsiskleidžia ir siunčiant laiškus. Tiek siunčiant, tiek gaunant malonu, kai vokas atrodo dailiai. Žinoma, svarbu pats tekstas, kreipinys, skambūs žodžiai, dailus raštas. Bet ne ką menkesnis ir voko tvarkingumas. Tuomet jį paėmus kyla teigiamos emocijos.
- Praktiškumas. Praktinės subtilybės taip pat groja vienu iš pirmųjų smuikų. Šis teiginys galioja tiek kalbant apie pakavimo vokus, tiek turint omenyje tuos, į kuriuos dedami laiškai.
Pirmiausia apie prekių pristatymą. Jei užsisakytumėte nedidelį daiktą ir iš parduotuvės sandėlio jis jus pasiektų prastos būklės, kiltų neaiškumų dėl pakuotės kokybės. Praktiškumas – tai prekės gabenimas nepažeidžiant nei vienos pusės, nei vieno kampo.
Praktiškumas aktualus ir šnekant apie laiškų siuntimą. Kas būtų, jei gavėją laiškas pasiektų beveik be voko? Jei vokas neatlaikytų siuntimo? Arba jei siuntimo metu atsiklijuotų? Tai suponuoja apie praktiškumo ir elementaraus funkcionalumo reikiamybę.
Interneto amžius
Kaip minėjome pradžioje, SMS žinutės, feisbukas, „Skype“ – kasdieniai šiuolaikinio žmogaus palydovai. Kaipgi tuomet išlieka tradicinis paštas? Internetinių parduotuvių sfera lyg ir aiški – čia vokai ir kitos pakavimo priemonės reikalingos tam, kad pirkėjai gautų nepriekaištingos būklės prekes. O kaip dėl laiškų?
Kai kurios kompanijos (pvz., draudimai, bankai) vis dar taiko „senovišką“ sistemą ir siunčia klientams pranešimus popieriniu formatu. Nesuklystume pasakę, kad nemažai vyresnės kartos atstovų tokį sprendimą ypač palaiko. Nors reikia pripažinti, jog kuo toliau, tuo labiau kompiuteriai ir išmanieji telefonai tampa priimtinesni ir vyresniems asmenims.
Šiame straipsnyje mes dar neakcentavome vieno dalyko, kuris labai glaudžiai susijęs su popieriniais laiškais. Tai romantika. Juk popierinis laiškas draugui ar draugei – šiokia tokia egzotika. Sveikinimas šventės proga ar tiesiog parašymas be jokios progos – šis tas neįprasto, įdomaus, reikalaujančio pastangų. Ypač jei tai ne spausdintas, o ranka rašytas tekstas.
Siuntų vaidmuo šiuolaikiniame pasaulyje nenugarma į nežinia kelintą planą. O turint omenyje elektronines parduotuves jie apskritai stovi pirmose gretose. Dailūs ir kokybiški vokai reikalingi ir siunčiant prekes, ir kuriant laiškus. Apibendrinimas: XXI amžius, technologijų apsuptis ir vokai – tai, kas funkcionuoja kartu, vieni kitų „kaimynystėje“.