Verslas

Teksto tinklalapiui rašymo formulė: DITK

Tekstų kūrėjams kyla klausimas – kaip parašyti tokį tekstą, kuris būtų labai geras, suprantamas ir parduodantis. Galima tik spėlioti. Arba galima pasinaudoti tam tikromis tekstų rašymo formulėmis. Šiandien norime pristatyti vieną tokią formulę. Ji itin veiksminga rašant nedidelius pristatomuosius tekstus – DITK.

Dėmesys – atkreipiamas skaitytojo dėmesys;

Interesas – skaitytojas sudominam\aas tam tikra informacija;

Troškimas – skaitytojui sukeliamas troškimas;

Kvietimas veikti – skaitytojo paprašoma kažką padaryti.

Kad niekam nekiltų net minties prikišti, jog nesuprantam apie ką kalbam, arba vėl eilinį kartą dalinamės tik teorinėmis žiniomis, pateikiame konkrečių pavyzdžių iš LIETUVIŠKŲ puslapių. Angliškuose puslapiuose tai tikrai ne naujiena, tačiau pasistengėme paieškoti ir lietuviškų atitikmenų.

teo teksto analizė

Imkime kad ir TEO vieną iš pasiūlymų.

Pirmiausia dėmesį patraukia paryškinta antraštė su tam tikrais dėmesį atkreipiančiais žodžiais. Šiuo atveju, skaitytojas turėtų susidomėti, kodėl tas 300 Mb/s yra naujas standartas. O koks senas standartas? Ir iš viso, kas čia per standartai?.. Atkreipiamas dėmesys? Tikrai taip.

Toliau eina aiškinamoji informacija kuri turėtų dar labiau sudominti skaitytoją. Čia paaiškinama, kad tai bevielio ryšio planas, kuris nestringa (panaudojama kitokia formulė, kai išryškinama problema, bet apie ją kituose straipsniuose) ir yra naujas.

Toliau eina dar šiek tiek informacijos, kuri skirta dar labiau padidinti skaitytojo norą įsigyti tokį planą. Išryškinami privalumai: nestringa, neribojami įrenginiai, kokybiškas ryšys.

Kai skaitytojui visiškai sužadinamas dėmesys, pateikiamas aiškus nurodymas, ką reikia daryti – užsisakyk planą ir naršyk greitai. Toliau eina užsakymo forma ir kiti Kvietimo veikti reikalai.

Atsitiktinumas? Štai jums dar vienas pavyzdys – SEB bankas.

SEB tekstų analizė

Tik SEB banko tekstų kūrėjams turime šiokių tokių priekaištų. Visas dėmesys teikiamas į pagrindinę antraštę, kuri neturi tikslo pritraukti dėmesį. Daugiau dėmesį pritraukia jau Interesą skatinantis tekstas, kuris labai gerai sudomina skaitytoją, nes iš karto pateikiami privalumai. Troškimo tekstas itin kuklus. Galima sakyti, kad jo kaip ir nėra. Kvietimas veikti pavaizduotas mygtuko pavidalu. Tai nėra blogai.

Įdomu tai, kad po šiuo blokeliu yra pateikiama daugiau informacijos apie paslaugą, pateikiama daugiau privalumų. Tai rodo, kaip pardavimų informacija yra glaudžiai susijusi su technine informacija apie paslaugą. Tik paprastai techninė informacija daugeliui užsakovų pasirodo pernelyg „sausa“, nors ji ir labai reikalinga.

O kas, jei nieko neparduodama internetu? Kaip atrodo paprastas paslaugos aprašymas? Daugiau pavyzdžių nepateiksime, nes juos labai sudėtinga surasti – lietuviai vis dar nenaudoja teksto rašymo formulių, todėl tekstai dažniausiai būna padriki ir be jokios struktūros.

Štai, kaip turėtų atrodyti idealus DITK tekstas:

Skambi antraštė, paminima paslauga

(antraštė turėtų būti neilga – 2-12 žodžių, naudojamos tam tikros dėmesį atkreipiančios frazės, antraštė būtinai paryškinta H1 arba H2 atributais)

Interesas. Tekstas apie tai, kas tai yra per paslauga ir kodėl ji reikalinga iš viso. Tekstas gali būti šiek tiek paryškintas, kad skirtųsi nuo žemiau einančio teksto. 2-5 sakiniai, daugiau plėstis nereikia.

Troškimas. Tekstas apie tai, kad skaitytojas tiesiog privalo pasinaudoti, nes tai gali pakeisti visą jo verslą ir gyvenimą. Tekstas orientuotas į vieną skaitantįjį, kuriam reikia sukelti troškimą įsigyti. Gali būti naudojamas laiko tarpsnis, pavyzdžiui, „tik šį mėnesį“. Apimtis – 3-7 sakiniai.

Kvietimas veikti – susisiekti, paskambinti, užsisakyti, pirkti, pasidalinti Facebooke, pakomentuoti, įvesti el. pašto adresą ir t.t. Net skaityti toliau…, jei po šiuo tekstu pateikiama daugiau informacijos apie paslaugą.

Tokia struktūra naudojama paslaugų aprašymuose, kuriuose nėra specialaus pasiūlymo (USP – unique sales proposition). Pabandykite parašyti ir jūsų klientams tikrai patiks. Mūsų skaičiavimais, toks tekstas yra 100-200 žodžių apimties, todėl jį teigiamai priims ir SEO tikslų turintys užsakovai.

Nepamirškite teksto formatavimo. Skambi antraštė turi būti didelėmis raidėmis. Intereso sritis gali būti paryškinta boldu. Troškimo srityje pasiteisina numeracija ir sąrašas (bullet pointai). Kvietimas veikti taip pat gali būti išskirtas boldu arba italiku, kad iš karto matytųsi, ko norima. Rekomenduojame vengti spalvotų tekstų ir highlight funkcijos (markeris) verslo tekstuose. Tai neatrodo skoningai. Taip pat labai atsargiai naudokite didžiąsias raides. Nerašykite ištisų sakinių, nors vieną kitą svarbesnį žodį galima išskirti. Didžiosios raidės internete reiškia garsų šaukimą pakeltu tonu. Vieną žodį išrėkti nėra didelė bėda, bet kai rėkiami visi sakiniai, skaitytojas gali pasijusti nejaukiai.

Tikimės, šie patarimai padės tapti geresniais rašytojais 🙂 Daugiau patarimų rasite http://www.rasytojas.lt/apie/zurnalas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *