Atlikti tyrimai rodo, kad keičiasi lietuvių apsipirkimo įpročiai. Pirkinių krepšelyje mažėja grūdinių produktų, daugiau dėmesio skiriama pieno gaminiams, kiaušiniams, daržovėms. Formuojasi ir gana aiški prekybos centrų hierarchija. Čia svarbiausią vaidmenį atlieka konkrečiam pirkėjui aktualūs pasiūlymai ir mažos kainos. Daug lemia ir parduotuvės jaukumas, patogi prekių paieška, malonus aptarnavimas.
Populiariausi produktai pirkinių krepšelyje
Vertinant pirkėjo krepšelį, teigiama, kad didžiausią išlaidų dalį sudaro produktai, priskiriami baltymų grupei, t. y. mėsa, žuvis. Taip pat – riešutai ir pupelės. Antroje ir trečioje vietoje yra pieno produktai ir grūdų gaminiai (duona, batonas ir t. t.). Mažesnė, tačiau svari išlaidų dalis skiriama vaisiams ir daržovėms. Konkretų pasirinkimą stipriai lemia prekybos centrų akcijos ir specialūs pasiūlymai. Lietuvoje didžioji pirkinių dalis siejama su akcijomis. Specialistai teigia, kad lietuviai perka ir nukainotas prekes, tačiau šiuo atveju renkasi žinomo vardo ir jau išbandytus produktus, kuriais yra patenkinti.
Lietuviai – lojalūs pirkėjai
Svarbu paminėti, kad lietuviai yra gana lojalūs, vertinant apsipirkimo įpročius. Patikęs prekės ženklas yra prisimenamas ne vieno apsipirkimo metu. Lygiai taip pat jaučiamos ir simpatijos vienam ar kitam prekybos centrui. Jų pasirinkimą lemia geros kainos, platus prekių asortimentas ir lokacijos vieta – daugelis lietuvių apsiperka arčiausiai namų ar darbovietės esančiose prekybos vietose. Iš kitos pusės, esant geram pasiūlymui, pirkėjai skiria laiko ir kelionei į toliau įsikūrusį prekybos centrą. Stebima akivaizdi tendencija, renkantis lietuviškus maisto produktus, tačiau lietuviški gėrimai konkuruoja su užsienio gamintojų pasiūlymais.
Reklamos vaidmuo
Vertinant lietuvių apsipirkimo įpročius, svarbų vaidmenį atlieka reklama. Pirkėjai domisi akcijomis ir specialiais prekybos tinklų pasiūlymais. Be to, neretai vienos prekės perkamos vienoje parduotuvėje, kitos – kitoje. Siekiant mažinti pirkėjų migraciją, didieji rinkos žaidėjai siūlo patrauklius asmeninius pasiūlymus – pirkėjui už itin gerą kainą siūlomos dažniausiai perkamos (arba pasirenkamos) prekės.
Prekybos centrų darbuotojai teigia, kad prekės pardavimui svarbi ir aiškiai matoma kaina ar specialaus pasiūlymo kortelė. Tokios prekės noriai išbandomos. Tiesa, jei produktas neatitinka pirkėjo lūkesčių, prie jo nesugrįžtama, net ir nukritus pastarojo kainai. Naujų produktų atvedimui svarbios degustacijos – net ir nuolatos skubantys lietuviai mielai išbando naujus produktus, ypač, jei jų kaina neviršija suplanuotų išlaidų.