Visai gražiai skambantis, besirimuojantis straipsnio pavadinimas atskleidžia svarbią temą – individuali veikla yra susijusi su klientų paieška. Tad kur skelbiasi paslaugų teikėjai?
Jei ką tik pradėjote vykdyti veiklą, tuomet tikėtina, kad klientai neskuba užsakyti jūsų paslaugų. Bet jei turite patirties, tikriausiai veikia reklama iš lūpų į lūpas ir būna dienų, kai elektroniniame pašte vienas po kito atsiranda naujų laiškų. Žmonės domisi paslaugomis, teiraujasi, kokios sąlygos ir kainos.
Profesionalai džiaugiasi gavę naujų užsakymų, tačiau kartais bendravimas su naujais klientais priverčia nustumti į šalį pagrindinius darbus. Pavyzdžiui, verčiate tekstą ir gaunate elektroninį laišką. Nesinori laukti, tad perskaitote ir atsakote. Tik atsakymas turi būti ne šiaip pakeverzotas. Reikia mandagiai atsakyti į potencialiam klientui rūpimus klausimus, pateikti pagrindinę informaciją. Ne paslaptis, kad parašyti gerą atsakymą kartais trunka tikrai ne dešimt minučių.
Individuali veikla skatina naudotis internetu. Yra svetainių, kur galima pasiskelbti ir taip bandyti pritraukti klientų. O tai susiję su reprezentatyvumu. Jei, pavyzdžiui, programuojate, patikėkite skelbimo teksto kūrimą rašytojui. Taip ne tik išvengsite klaidų, bet ir galėsite reklamuotis efektyviau – juk žodžio meistrai žino, koks turėtų būti paveikus tekstas.
Turbūt natūralu, kad teikiant vienokias ar kitokias paslaugas sutinkama įvairių žmonių. Vieni linkę maloniai bendrauti, yra patenkinti atliktu darbu. O kiti ypač įnoringi, netgi nepagrįstai kritikuoja. Atsižvelgiant į šią mintį reikia pasakyti, kad individuali veikla yra ir argumentavimo menas. Sakykim, žinote, kad darbas atliktas visapusiškai gerai, o užsakovas teigia, kad kažko trūksta. Tokiu atveju pateikiate savo (kaip specialisto) argumentus ir taip tarsi apginate darbą. Aišku, yra posakis, kad klientas visada teisus, bet realybėje jis ne visada tinkamas.
Kad ir kokie santykiai su klientais susiklostytų, svarbus patarimas – išlaikyti mandagumą. Kas žino, gal kada nors teks vėl bendrauti. Tad geriau pasirodyti solidžiai, o ne šūkalioti ar įžeidinėti.
Taigi, kaip jau supratote, populiari skelbimų terpė yra internetas, tačiau ne ką prasčiau veikia ir reklama iš lūpų į lūpas, bet jos funkcionavimas prasideda įgavus patirties ir subūrus tam tikrą klientų ratą. O apskritai visa ši tema – ne tik įdomi, bet ir aktuali kone visiems, kuriems ką nors sako individualios veiklos terminas.