Verslas

Padangos žemės ūkio technikai – kur dydis susitinka ištvermę

Susipažinkite, čia Big Bud 747 – didžiausias pasaulyje traktorius. Šiame video klipe jis aria 21 plūgu iš karto. Keista, kad žiūrovų irgi nemažai, tačiau tenka pripažinti kad šis traktorius – tikrai įspūdingas. Vėliau paaiškės, kodėl žiūrovų daug ir kodėl šis traktorius aria tiek nedaug…

Dar įspūdingesnės yra šio traktoriaus padangos. Big Bud traktorius pirmą kartą buvo pagamintas dar 1977 metais Havre mieste Montanos valstijoje, JAV. Tai 760 AG traktorius, kurį užsakė Rossi šeima, užsiimanti medvilnės auginimu. Vėliau šis traktorius pakeitė dar pora šeimininkų, dabar jo savininkai Williamsų šeima, kuri traktorių atnaujino. Dabar jo galia – 900 AG. Į baką telpa net 3800 litrų kuro.

Bet grįžkime prie padangų. Jos buvo sukurtos pagal užsakymą vienos Kanados padangų gamintojos, nes tuo metu tokio dydžio padangų niekas negamino serijiniu būdu. Jos yra net 2,4 metrų aukščio. Deja, 2000 metais ši padangų gamybos įmonė bankrutavo ir „Didysis draugas“ liko su paskutinėmis padangomis. Dėl to jis nebebuvo naudojamas realiems ūkio darbams, tik kartais išvažiuodavo į įvairias parodas pasirodyti ir sudalyvauti „šou“.

padangos žemės ūkio technikaiBig Bud traktorius gali ir vėl atgimti, nes Michelin pernai pristatė kol kas didžiausias serijiniu būdu gaminamas padangas AxioBib IF900/65R46, kurios yra beveik 2,4 metrų aukščio. Tokios padangos gali būti montuojamos ant Claas, New Holland, Deutz-Fahr ir kitų traktorių bei žemės ūkio technikos.

Natūraliai kyla klausimas – kam reikalingos tokios didelės padangos žemės ūkio technikai? Ar tikrai reikia gaminti traktorius milžinus?

Į šį klausimą nesunkiai gali atsakyti bet kuris stambesnis ūkininkas, kuriam reikia vienu metu apdirbti kelis šimtus hektarų žemės. Tai galima padaryti per pora dienų su dideliu traktoriumi, arba per pora savaičių su nedideliu, vidutinio galingumo traktoriumi. Kuriuo atveju bus išdeginama daugiau kuro, apgadinama daugiau technikos, reikalinga traktorininkų komanda ir t.t.? Akivaizdu, kad didelė mašina veikia kur kas efektyviau dirbant su dideliais plotais.

Kita priežastis – darbas šlapesnėse žemėse. Kuo didesnė padanga, tuo geresnis sukibimas su žeme, tuo paprasčiau jai traukti tuos 20 plūgų agregatus. Šiuolaikinės padangos žemės ūkio technikai eina kartu su technologijomis. Ratuose gali būti specialūs mechanizmai, pripučiantys padangas arba išleidžiantys iš jų orą tiek, kiek reikia dirbant drėgnesnę arba sausesnę žemę. Niekam ne paslaptis, kad plokščia padanga yra skirta efektyvesniam darbui ariant.

Kodėl priekinės padangos dažnai būna mažesnės, nei galinės? Atsakymas šia irgi gana nesudėtingas. Priekinės padangos yra skirtos vairavimui, o galinės – juodam darbui. Skiriasi jų apsisukimo momentai, todėl ir galia būna skirtinga. Kai norima išcentruoti traktoriaus svorio centrą, tada padangos tiek priekyje, tiek gale dedamos vienodos, bet tai jau priklauso nuo technikos paskirties ir modelių.

Tai ištvermingi aparatai, tarnaujantys ne vieną dešimtį metų, todėl padangos žemės ūkio technikai reikalauja išskirtinių savybių. Padangos dar turi kur tobulėti, nes efektyvumas ir ištvermė – svarbiausios savybės žemės ūkyje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.