Didžioji automobilio dalis, paprastai tariant, transporto priemonės rėmas, yra vadinamas kėbulu. Į šią sąvoką įeina automobilio durys, lempos, kapotas, spynos, veidrodėliai ir daugelis kitų kėbulo detalių. Nusprendus perdažyti automobilį, atitinkamos kėbulo dalys turi būti paruoštos teisingai. Jei internete kuris laikas, kaip ieškote „kėbulo dalys Vilnius arba kėbulo dalys Šiauliai dažymas“, pateiksime šiek tiek patarimų, į ką reikėtų atkreipti dėmesį prieš atliekant darbus.
Perdažymas ir įvairios kėbulo dalys Vilniuje, Šiauliuose ar kituose šalies miestuose išlieka viena populiariausių automobilių procedūrų. Ji reikalinga atstatyti mašinos išvaizdą po avarijų, kėbulo sugadinimo ir pan. Senesnės kartos automobiliai dažomi tik labai išskirtinais atvejais – paprastai, antikvariniai, vertingi, brangūs automobiliai, kurių kėbuliui reikalinga restauracija. Naujus automobilius, priklausomai nuo sužalojimo lygmens, galima dažyti įvairiomis spalvomis. Perdažyta mašina atrodo tvarkingai, jos kėbule paslepiami įvairūs defektai bei pažeidimai.
Tiesa, automobilio dažymas taip pat turi taisykles. Kaip dažomos kėbulo dalys internetu gali pasižiūrėti daug kas. Tačiau paprastai randama informacija dar nereiškia, kad nusidažyti kėbulą galėsite tiesiog namuose, patys vieni.
Kėbulo dalių kaina, priklausomai nuo perdažomo ploto, gali būti labai įvairi. Žinoma, įvairių servisų taikoma akcija leidžia persidažyti savo automobilį dar pigiau.
Dažniausiai automobiliams yra perdažomos durelės, variklio dangčiai, sparnai. Tai – dalinis mašinos perdažymas. Jis reikalingas patyrus nedidelę žalą, pavyzdžiui, statant automobilį stovėjimo aikštelėje ir nubraukus sparnu į kitą mašiną ir pan. Visas transporto priemonės perdažymas reikalingas po avarijų arba norint kardinaliai keisti automobilio išvaizdą dėl tam tikrų priežasčių.
Eiga, kaip turėtų būti paruošiamos kėbulo detalės, yra tokia:
- Pašalinama senų dažų likučiai ar ištisi plotai;
- Specialiu glaistu išlyginamas paviršius;
- Pašalinami gruntavimo metu susidarę nelygumai.
Tiek dažų pašalinimas, tiek glaistavimas yra sudėtingos procedūros. Jas atlikti galima įvairiomis technikomis. Koks būdas yra pasirenkamas, priklauso nuo seno dažų padengimo, paviršiaus nelygumų, meistro kvalifikacijos ir pan. Kėbulo dalys kaina yra ir brangios, ir pigios – tai priklauso nuo konkrečios detalės, bet štai pats tų dalių paruošimas dažymui, gali atsieiti išties nemažai. Deja, kartais automobilio kėbulo „restauracijos“ išvengti nepavyksta ir tenka mokėti nemažus pinigus meistrui už darbą, ieškoti kėbulo dalių internetu, galvoti, kaip jas pritaikyti ir pan. Tačiau tai – jau tolimesni darbai.
Po paruošimų automobilis dažomas specialiais vandeniui ir korozijai atspariems dažams. Žinoma, perdažymas nėra šimtaprocentinė garantija, kad mašina po kurio laiko nesurūdys, dažai neiškris. Kėbulo perdažymas skirtas neslėpti nelygumus ir pažeidimus kėbulo paviršiuje, todėl tikėtis daugybės kitų papildomų dažymo privalumų, būtų mažų mažiausiai naivu…