Verslas

Transporto ūkio valdymo poreikis

transportas

Apie ką visų pirma pagalvojate kai išgirstate terminą – transporto valdymas. Prieš dešimtmetį vis dar atsirasdavo tokių, kuriems tai primindavo žmogų prie kompiuterio, apsikrovusį sąskaitomis už transporto remontą, degalų kasos kvitais ir kitais popiergaliais kurie dabar kelia šypseną. 2020 trasporto valdymas yra visiškai kitoks. Viskas kompaktiškai ir tvarkingai suspausta ir sudėta į programą kurioje už transportą atsakingas vadybininkas gali matyti ir valdyti procesus.

 

Daug dalykų valdant transportą yra automatizuoti, tai leidžia vežėjams didinti produktyvumą ir mažinti veiklos kaštus. Ypač čia išskirtume tas įmones kurioms krovinių pervežimai ar siuntų gabenimas yra pagrindinė veikla. Panašiai gerai sustyguoti transporto procesai ir tokiose įmonės kurios pačios užsiima savo produktų distribuciją ir turi nuosavus transporto parkus. Transporto ūkio valdymo poreikis kyla tuomet, kai veiklos mastai ženkliai išsiplečia ir nebeįmanoma procesų sukontroliuti vien tik dokumentuose ar telefonu. Valdant didelius transporto parkus, reikia derėtis dėl vilkikų įsigijimo, jų tinkamumo naudoti, valdyti kuro įsigijimą, išdavimą ir kontrolę, laiku aptarnauti sugedusias transporto priemones, prižiūrėti vairuotojų sveikatos būklę, kontroliuoti licencijų atnaujinimą, sveikatos korteles ir daug kitų smulkių dalykų. Visų šių dalykų valdymas reikalauja daug žmogiškųjų išteklių, todėl didžiąją dalį rutininio darbo reikia perkelti komiuteriams. Tik taip išvengsite informacijos srauto pertekliaus. Transporto vadybininkų išlaikymas yra brangus, jie turėtų užsiimti tik tuo, kas labai svarbu. Be to, užsiimant skaičiavimais ir prognozavimu, gali paprasčiausiai įvykti žmogiškosios klaidos kurių išvengsite naudodami specialias transporto valdymą palengvinančias kompiuterines sistemas. Generuoti ataskaita ir planuoti maršrutus gali ir kompiuteriai panaudodami jūsų programuotojų sukurtus algoritmus. Jūsų vadybninkams liks patikrinti informaciją ir priimti sprendimus.

 

Naujai sukurtą ir gerai funkcionuojantį transporto ūkio valdymą galima apjungti ir su kitų įmonės departamentų duomenų bazėmis ir netgi trečiosiomis šalimis, pavyzdžiui distributoriais arba verslo partneriais  kitos šalyse. Transporto skyriaus informacija sujungta su apskaitos padaliniu gali tik pagreitinti administravimą ir padidinti skaidrumą. Informacijos greitas pateikimas ir sprendimų priėmimas yra ypač aktualus toms įmonėms kurios turi 50 ir daugiau transporto priemonių ūkį.

 

 

Automobiliai

Krovinių transportas

krovinių transportasDabar populiariausi ir paprasčiausi krovinių gabenimo būdai yra automobiliais ir sunkvežimiais. Toks krovinių transportas populiariausias dėl to, kad jis yra lankstus, nes gali lengvai pasiekti miestus, rajonus. Taip pat su viena transporto priemone galima vežti ne vieno, o daugiau klientų krovinius į tą patį regioną, taip yra sutaupomi pinigai ir greičiau gaunamas krovinys. Tiesa, kad krovininiu transportu naudojasi tiek didelės įmonės, kurioms labai reikalingos logistikos paslaugos, tiek pavienės, mažos įmonės ar privatūs asmenys, kuriems tik kartais reikia kažkokios svarbios prekės ar produkto.

Krovininio transporto privalumai

Jeigu reikia krovinį gabenti nedideliu atstumu, tuomet sausumos krovinių transportas yra ne tik patogus, bet ir galima sakyti, vienintelė galima transportavimo galimybė. Juk didesnės dėžės transportavimui iš Šiaulių į Kelmę nesamdysi traukinio ar krovininio lėktuvo, nes tam juk yra skirti sunkvežimiai. Taip pat tiems, kurie dažnai naudojasi krovinių gabenimo paslaugomis iš vieno partnerio, gauna geresnes sąlygas bei net nuolaidas.

Jei norima siųsti krovinį tą pačią dieną bei norite, kad logistikos kompanija pristatytų jį kuo greičiau, tuomet jums taip pat reikės naudotis sausumos transportu, nes krovinių gabenimas geležinkeliu, oru bei jūrą gali užtrukti, dėl krovinių konsolidavimo. Tai reiškia, jog krovinys bus išsiųstas tik tuomet, kai bus sukomplektuotas bei užpildytas konteineris, krovininis lėktuvas. O tai atima laiko, ypač jei siunčiama ne į populiarias šalis, todėl neverta gaišti laiko ir leisti pinigų, kai galima naudotis sausumos transportu.

Toliau seka mobilumas ir universalumas. Krovinių transportas sausumos keliais skirtingai nei oru, jūra ar geležinkeliais, krovinius gali nugabenti iki pat durų, o pastarieji turi tik tam skirtus specialius uostus. O universalumas pasirodo tada, kai gabenami nestandartinio dydžio kroviniai, kurių gabaritai yra per dideli jūriniam konteineriui ar lėktuvui, tuomet jie yra siunčiami krovininiu sausumos transportu, kuris pajėgia nuvežti nestandartinius ir pavojingus krovinius.

Patikimumas tikriausiai yra svarbiausias rodiklis, kai klientai renkasi logistikos kompaniją. Taigi, visas procesas turi vykti nuosekliai, kad klientas būtų ramus dėl krovinio transportavimo. Šiuo atveju už transportavimą yra atsakingas ekspeditorius, kuris planuoja vežimą. Jeigu jums atrodo, kad logistikos kompanija yra nepatikima, tuomet vertėtų aptarti draudimo sąlygas, kurios užtikrina, kad krovinys pasieks tikslą saugiai.